Frisse tonijnsalade voor een koolhydraatarme lunch

+ rode ui, mayo en kwark ­čśä

Lekker!

Vandaag wil ik eens wat anders lunchen en ik besluit om een tonijnsalade te maken. Super makkelijk, in 10 minuten klaar en gezond!

Ingredi├źnten; blikje tonijn op water, 1 appel, lente-ui, 1 avocado, 1 ei, stukje komkommer, kwark, mayonaise, zeezout, peper.

Bereiding: zet je ei op het vuur en laat deze 5 minuten koken als het water kookt.
Snijd intussen alles voor je salade. De komkommer in stukjes, lente-ui in ringetjes, avocado in stukken, en de snipper een rood uitje. Doe alles in een schaal.
Meng in een apart bakje de tonijn met twee gelijke delen mayonaise en (magere) kwark. Ik doe ongeveer een eetlepel van beide. Als de tonijn mooi gemengd is doe je dit bij de rest van de salade en meng alles goed door.

Qua hoeveelheid heb je genoeg voor 2 personen of voor 2 dagen. Je kan dit ook prima meenemen naar je werk! Doe er een gekookt eitje op en klaar ben je! Door de grote hoeveelheid groente en fruit vind ik deze salade niet lekker ergens op, maar eet ik het “gewoon” los. Je zou er wat pasta of orzo door kunnen doen voor extra koolhydraten, maar vandaag vind ik dit wel goed zo!

Enjoy!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *